Categorii

Judete

23 Idei de Marketing pentru saloanele de infrumusetare

Specialisti in Frumusete
Marketing

23 Idei de Marketing pentru Saloane de infrumusetare

Marketingul este foarte important si in cazul saloanelor de infrumusetare.

Desi de multe ori saloanele de infrumusetare se bazeaza pe recomandari, s-ar putea ca acestea sa nu fie suficiente pentru a asigura un flux constant de clienti si o profitabilitate mare afacerii.

Industria infrumusetarii este una foarte comeptitiva, astfel ca, o strategie de marketing puternica poate face diferenta.

Vezi 23 de idei de marketing care sa te ajute sa te iesi din multime.

1. Creeaza un selfie corner cu hastag-ul salonului tau

Amenajeaza o zona in salon, cu o lumina foarte buna pentru ca clientii sa poata face selfie-uri, pe care ulterior sa le posteze pe social media.

Nu uita sa promovezi hashtag-ul salonului tau si sa ii inviti sa dea tag catre contul tau. [#specialistiinfrumusete.ro]

2. Creeaza o experienta memorabila pentru client

Oamenii vin la salon pentru mai mult decat o coafura sau un machiaj frumos. Ei vor experienta rasfatului care vine odata cu asta.

Construiti o experienta memorabila clientului, din momentul in care paseste in salon pana in momentul in care pleaca si nu numai.

In primul rand, intampinati-i cu un zambet. Mai ales daca vin pentru prima oara, acest lucru ii va ajuta sa se relaxeze si vor fi mult mai deschisi.

3. Dezvolta relatii de calitate cu clientii

Dezvoltarea unei relatii pe termen lung cu un client va ajuta, fara indoiala, sa creezi o conexiune si sa castigi un client pe viata, care te va recomanda, iti va lasa recenzii si va vorbi despre afacerea ta, ori de cate ori va avea ocazia, atat online cat si offline.

4. Simplifica lista de preturi

Simplifica structura listei de preturi si meniul serviciilor.

Oferind prea multe optiuni, clientii se pot simti coplesiti, in timp ce un meniu mai compresat poate duce la castiguri mai mari.

Leaga serviciile intre ele si fa un pret unic. De exemplu, nu pune in lista de preturi spalatul si aranjatul separat. Pune-le impreuna si ofera-le un pret unic.

5. Incurajeaza recenziile online

Recenziile lasate in mediul online vor fi intotdeauna o sursa cheie de atragere a unor clienti noi. 

Asigura-te ca inviti clientii care au trecut pragul salonului sa lase o recenzie online, indiferent ca o fac pe Facebook, Google sau pe site-ul salonului.

E important sa ai aceste recenzii peste tot. Nu stii niciodata cum te vor gasi clientii, iar recenziile ii vor ajuta sa isi faca programare mai repede la salon.

6. Organizeaza concursuri

Organizeaza concursuri pe retelele sociale pentru a creste audienta paginii si a face salonul tau mai cunoscut in online.

Recompenseaza participantii care iti aduc cele mai multe recomandari (daca pe asta se va baza concursul) sau pe cei alesi printr-un program random, cu servicii gratuite sau chiar produse pe care le folosesti in cadrul salonului tau.

Este un mod extraordinar de a atrage clienti noi. Asigura-te ca pagina de pe care realizezi concursul e aranjata in asa fel incat sa atraga.

7. Lucreaza la branding

Ofera-i salonului tau un logo profesional si un set de valori pe care te asiguri ca le comunici corect clientilor tai.

Deasemenea, angajatii reflecta brandul tau. Asigura-te ca aspectul si comportamentul lor sunt in concordanta cu marca si valorile salonului tau.

8. Realizeaza oferte periodice

Realizeaza oferte periodice de atragere sau fidelizare a clientilor tai.

Leaga-te de orice zi importanta pentru a oferi o reducere sau pachete de servicii promotionale.

Daca te adresezi in principal femeilor, ziua de 8 martie e o ocazie excelenta de a le rasfata.

Deasemenea, fa reduceri sau ofera gratuitati persoanelor care te recomanda.

9. Ofera servicii suplimentare

Instruieste angajatii sa recomande servicii suplimentare sau produse pe care le vinzi in cadrul salonului.

10. Fotografii profesionale

Vizualul vinde si acest lucru se aplica si cand vine vorba de servicii de infrumusetare. Instruieste angajatii sa fotografieze in mod profesional rezultatele lor.

Asigura-te ca investesti intr-un aparat foto de calitate sau intr-un telefon care reuseste sa faca fotografii frumoase.

Retelele sociale sunt un mijloc excelent de a atrage clienti noi, iar sansele de a face asta sunt de 100 de ori mai mari daca postezi regulat fotografii cu rezultatele salonului tau.

11. Google Adwords

Cand potentialii clienti cauta saloane in zona ta, asigura-te ca apari pe primele pozitii in Google.

Setarea campaniilor se face usor si aduce clienti noi constant catre afacerea ta.

12. Facebook Ads

Promovarea pe Facebook iti permite sa apari in fata posibililor noi clienti, in timp ce acestia sau scroll pe Social Media.

Seteaza publicul tinta vizat, in functie de datele demografice potrivite si te poti bucura de clienti noi, de calitate, in cel mai scurt timp, la costuri relativ mici.

13. Actualizeaza website-ul salonului

Asta in caz ca detii unul. Daca nu, apeleaza cat mai curand la o agentie de web design pentru crearea lui.

Website-ul e cartea de vizita a salonului tau si detine un rol important atunci cand vine vorba de marketing.

Acesta poate prezenta serviciile tale intr-un mod profesional, care sa inspire incredeere, clientii pot vedea o parte din portofoliu, lista de preturi si se pot programa direct de pe site.

E un magnet de atragere a clientilor, pe care e pacat sa nu il incluzi in strategia ta.

14. Publica pe blog-ul salonului

Daca detii un website al salonului, asigura-te ca ii atasezi si un blog.

Scrie si publica pe acesta materiale originale, care sa ofere valoare si sa raspunda la intrebarile clientilor.

Pe langa faptul ca acestia vor veni cu o alta deschidere catre tine, te poti pozitiona ca un lider in industrie.

15. Scrie pe bloguri din industrie

Sunt multe platforme in industria beauty care accepta guest post-uri, atat gratis cat si cele pentru care se plateste o anumita taxa.

Datorita numarului mare de urmaritori al acestor plaforme, te poti bucura si tu in urma articolelor postate de trafic pe website-ul salonului si implicit mai multi clienti.

16. Creeaza videoclipuri

Retelele sociale adora videoclipurile. La fel si clientii tai. Arata-le cum se desfasoara lucrurile in salonul tau.

Realizeaza mini serii de videoclipuri cu sfaturi, noi tehnici de tunsoare/coloristica/machiaj.

Acest lucru va contribui la imaginea ta online si la insuflarea increderii in randul clientilor.

17. Eticheteaza clientii in postari

Nu uita sa etichetezi clientii in postari pentru ca ei sa redistribuie postarile tale. Clientii vor iubi sa vada noul lor look in feed-ul tau.

18. Vinde produse online

Ai observat o anumita cerere pentru un anumit tip de produse sau clientii tai iti cer des recomandari de ce tip de produse ar putea folosi?

Atunci fa produsele disponibile prin intermediul unui magazin online. Acest lucru iti poate rotunji usor veniturile.

19. Dezvolta parteneriate

Dezvolta parteneriate cu alte afaceri locale din zona si faceti schimb de promovare, oferind clientilor ca bonus produsele partenerilor, si invers.

20. Creeaza carti de vizita profesionale

Asigura-te ca fiecare membru al echipei are carti de vizita profesionale pe care le pot inmana clientilor si partenerilor, cu modalitati de a contacta salonul si locul unde il pot gasi online. 

21. Oferte pentru zile speciale

Sarbatoreste-ti clientii oferindu-le reduceri de ziua lor de nastere sau onomastica sau mici cadouri, care pe tine sa nu te coste mult dar pentru ei sa valoreze enorm.

22. Devino trainer

Stapanesti un domeniu extrem de bine? De ce sa nu imparti din cunostintele tale si cu alte persoane.

Poti invata clientii cum sa se ingrijeasca acasa daca nu reusesc sa ajunga la salon, sau poti oferi cursuri pentru cei care vor sa invete din tainele meseriei.

Aceste lucruri vor aduce profit in plus pentru perioadele nu foarte aglomerate ale anului.

23. Gazduieste un eveniment de apreciere a clientilor

Da o mica petrecere si invita clientii VIP, care vin in mod repetat si te recomanda mereu si persoanelor din anturajul lor.

E un mod frumos de a le multumi si de a-ti arata aprecierea fata de ei. Ofera-le si mici servicii sau cadouri legate de salonul tau.

Toate aceste lucruri vor ajuta la stabilirea unor relatii puternice cu clientii tai.